23 lipca 2024 roku w sali senackiej Uniwersytetu Kaliskiego odbyło się spotkanie podsumowujące pierwszy semestr działalności Dziecięcego Uniwersytetu Technicznego w Kaliszu. Inicjatywa ta, od samego początku wspierana przez Miasto Kalisz oraz Uniwersytet Kaliski, cieszyła się ogromnym zainteresowaniem najmłodszych mieszkańców województwa wielkopolskiego, o czym świadczy fakt, że na jedno miejsce w projekcie było aż czterech chętnych.

W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele Urzędu Miasta Kalisza: Wiceprezydent Miasta Kalisza – pan Grzegorz Kulawinek, Naczelnik Wydziału Edukacji Miasta Kalisza – pani Ewelina Dudek oraz Rektor Uniwersytetu Kaliskiego – prof. dr hab. n. med. Andrzej Wojtyła. Podkreślili oni znaczenie tego typu projektów edukacyjnych dla rozwoju lokalnej społeczności i młodych talentów.

Podsumowania całego projektu dokonała pani Kinga Balcerzyk – koordynator biura Fundacji Wspierania Edukacji przy Stowarzyszeniu Dolina Lotnicza – organizatora Dziecięcego Uniwersytetu Technicznego w Kaliszu. Podczas prezentacji wyraziła wdzięczność za zaangażowanie wszystkich Partnerów oraz doceniła entuzjazm dzieci, które aktywnie uczestniczyły w cyklu zajęć.

W spotkaniu uczestniczył również Prezes Stowarzyszenia Przedsiębiorców Przemysłu Lotniczego „Wielkopolski Klaster Lotniczy” – pan Wojciech Wasik, który podsumował wkład i zaangażowanie wszystkich przedsiębiorstw zaangażowanych w projekt oraz wskazał wagę znaczenia współpracy pomiędzy sektorem edukacji a przemysłem w kształceniu przyszłych specjalistów.

Spotkanie podsumowano opisem działań, które mają na celu rozpoczęcie rekrutacji do drugiego semestru Dziecięcego Uniwersytetu Technicznego w Kaliszu, która rozpocznie się już od września tego roku. Zajęcia w ramach drugiego semestru projektu będą odbywać się w Kaliszu od października 2024 roku do stycznia 2025 roku.

Partnerami projektu są: Miasto Kalisz, Uniwersytet Kaliski, Wielkopolski Klaster Lotniczy, Pratt&Whitney Kalisz, Collins Aerospace, Barnes Aerospace, ZAP Mechanika oraz Meyer Tool Poland.

Udostępnij: